واحد برنامه ریزی درسی

برنامه‌های درسی ، مهم‌ترین مؤلفه نظام آموزش عالی هر کشوری محسوب می شوند. میزان توانایی اساتید در امر تدریس ارتباط معنی داری با میزان آگاهی آنان از امر برنامه ریزی درسی دارد . به همین دلیل فرایند تدوین این برنامه‌ها و به ‌ویژه شرکای اصلی که باید در تدوین آن مشارکت داشته باشند، طیف وسیعی از ادبیات برنامه‌ریزی درسی را به خود اختصاص می‌دهد.  توجه به لزوم برنامه ریزی درسی و دقت در اجزاء تشکیل دهنده آن  به عنوان یک سیستم و مجموعه ،نشانگر حساسی از سازمان فکری و روند آموزشی اساتید می باشد . 
آخرین وضعیت روند تدوین و تکمیل برنامه های درسی (Course Plans)
آخرین وضعیت روند تدوین و تکمیل طرح درس (Lesson Plan)
برای یادگیری موثر و دستیابی به اهداف آموزش ،داشتن اطلاع کافی و جامع از ماهیت « برنامه ریزی درسی » مورد نیاز همه آموزش دهنده ها می باشد .  بنابراین، با توجه به اهمیت و نقش برجسته برنامه‌های درسی، بررسی و تحقیق درباره کارآیی هر چه بیشتر آنها در شیوه تدریس، سنجش و در نهایت یادگیری فراگیرا ن بسیار ضروری و با اهمیت به نظر می رسد .
 
اهم اهداف گروه برنامه ریزی درسی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
  1. مرور نظام مند بر برنامه های درسی موفق و مطرح در دنیا
  2.  بهبود و بازنگری برنامه های آموزشی
  3.  انطباق برنامه های درسی با نیاز جامعه
  4.  انطباق برنامه های درسی با وظایف  (task) آینده دانشجویان
  5.  تعیین core curriculum در برنامه درسی دانشگاه
  6.  تعیین core competency  در برنامه ریزی درسی دانشگاه
  7.  هدفمند شدن برنامه های آموزشی مدرسین
  8.  استفاده بهینه از زمان و امکانات جهت آموزش کیفی
  9.  نظارت و پیگیری اجرایی برنامه های آموزشی مدرسین
  10.  تدوین برنامه های آموزشی در سطوح مختلف ( طرح دوره "  "course plan  و طرح درس   Lesson Plan اساتید درکلیه دروس عملی، نظری و  بالینی  و در تمام گروه های آموزشی)
  11.  تدوین log book جهت دوره‌های تخصصی
  12.  ارزشیابی  طرح درس اساتید و ارائه بازخورد برنامه‌ریزی شده در کارگاه‌های آموزشی ویژه مدرسین
  13.  تدوین راهنمای مطالعاتی برای دانشجویان
  14.  نظارت بر اجرای برنامه‌های آموزشی و ارزشیابی آنها
  15.  ارتقاء برنامه های درسی و منابع آموزشی به روز از طریق بازنگری در ابتدای هر ترم
  16.  مشارکت و پیگیری اجرای برنامه ها توسط مدیران گروه ها